reisverslag 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 5

Door: cees

13 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve vrienden , familie en kennissen,
Femmy heeft een hele nacht geslapen! En ik heb daar niets van gemerkt.
Allebei waren we bekaf en dat geeft het humeur een knauw vooral als je al een zere knie en last van ademhalen hebt.
We gaan wat doen! Cees moet zo nodig weer naar een grot die hij ongeveer 22 jaar geleden ook bezocht toen hij voor zijn werk naar Maleisie ging. De Buta Caves.
Femmy begon met moet je weer naar een grot? Met jou heb ik daar slechte ervaringen mee, weet je nog in Griekenland? Die kut grot, loop ik de bergen in klauwter een steile trap van een paar honderd treden op en dan … helemaal geen barst te zien ! heb ik me daar zo voor uit gesloofd! IK probeer me nog te verdedigen met dat ik ook niet wist dat het een kut grot was maar ja.. toch moet je de Buta Caves hebben gezien. Het is er prachtig , een paar honderd mooie steile trappen en dan , dan kijk je je ogen uit zo mooi is het! Binnenkort is er weer een bedevaart naar die plek en komen er duizenden Hindoes boete doen. Ze slaan dan ijzeren haken in hun rug en slepen zich de trappen op ondertussen hun ruggen geselend met zwepen. Een bloederig tafereel. Maar dat hoef jij niet te doen hoor. Je hebt al een bloederig knietje.
Vanaf het KL Sentral loopt er een treintje rechtstreeks naar de grotten en dat is 10 minuten lopen van ons hotel.
KL Sentral is een Station gebouwd in en om een groot winkelcentrum met een snelle verbinding naar KL International Airport. Met heerlijke eettentjes waar je o.a. Nasi Lemak kunt eten. Zie foto.
We stappen met een kaartje van omgerekend 50 cent p.p. op een luxe skytrain en laten ons lekker onder airconditioning naar de Buta Caves brengen. We praten wat met Nederlanders en Femmy heeft al gauw contact met de man want hij heeft ook niet zo een goede conditie.
De knie van Femmy valt hun dan ook gauw op, jij hebt ok een lekkere smak gemaakt!
Gelijk begint mijn maag weer te krimpen bij de gebeurtenis met Femmy haar knie , maar gelukkig niet zo erg meer als toen het gebeurde.
De vele trappen hebben geen positieve uitwerking op Femmy, ik krijg er weer eens van langs.
Femmy wil weer terug en wordt duizelig, maar na een paar bemoedigende woorden komt alles weer goed en gaan we verder. Elke keer wat rusten. Een brutale aap bijt in ons net gekochte fles water en deze is naar de knoppen, lek en besmet door de beet. Weggooien maar.
Femmy niet met je handen aan de trapleuningen want deze zijn vies riep ik nog maar dat voorkwam niet dat haar handen werden bemest door apenstront!
Lekker spoelen met water en zakdoekjes voor de finishing touch.
Als we eindelijk boven zijn zie ik weer die mooie grot met gaten in het plafond die prachtige lichtstralen doorlaten en de stalagtieten mooi laten oplichten zodat hun grillige opbouw goed tot zijn recht komt, Uit het donker komen druppels water naar beneden die plotseling oplichten als ze de lichtstralen kruisen. Daarboven een hemelsblauwe lucht die prachtig weer voorspellen, maar dat is maar schijn, het weer slaat hier snel om in hoosbuien , nu hebben we nog geluk.
Binnen staan wat tempeltjes en beeldengroepen in mooie kleuren opgesteld, net als het kerststalletje bij ons. Heerlijke geuren van kaarsen en wierook.
De grot is best groot, een compleet uitgeholde berg van flinke afmetingen.
Van bovenaf als we terugkeren is de metershoge Boedha die beneden voor de ingang staat maar klein.
Femmy zei dat het voor haar moeilijk zou worden om weer terg te gaan vanwege de hoogte, maar dat valt reuze mee want we gaan samen gearmd naar beneden. Met hetzelfde ritme .
Onderweg worden we tot drie keer toe tot stoppen gemaand omdat we op de foto moeten met jonge Moslima , dit hebben we in Thailand ook al meegemaakt ,waarschijnlijk die niet veel geziene witte kop van Femmy, en natuurlijk die knappe oude kerel die naast haar loopt.
Beneden is Femmy positiever dan ze eerder liet blijken, ze is weer veilig terug , heeft minder last van de hoogte gehad en ? was de grot toch het aanzien waard. Ze is zelfs blij dat ze geweest is! Hoera!!
Op de terugweg stappen we weer in de luxe skytrain naar KL Sentral en verbazen we ons dat we een paar treinstellen moeten doorlopen omdat deze voor ladies only zijn!
Nog iets aparts staat erop de wanden aangekondigd, geen onbehoorlijk gedrag toegestaan, zie foto.
We onderzoeken KL Sentral na het uitstappen nog even waar we moeten zijn als we KL weer verlaten op weg naar de volgende bestemming.
Altijd een rustig gevoel als je de weg weer weet.
Ceesenfemmydownunder

• 13 Januari 2015 - 17:07

Siska:

Zo lieve mensen

• 13 Januari 2015 - 17:15

Petra Van Dalen:

Nou nou wat is het nog een prachtige dag nog geworden! Mooi verslag Cees! Nog veel plezier samen.
    Liefs van mij

• 13 Januari 2015 - 19:54

Gea Weerts:

Hoi lieve Femmy, lieve Cees,
    Wat al weer een beeldend verslag van jullie eerste dagen downunder. Ik zie jullie (vooral Femmy haha) samen kibbelen maar aan het eind van het liedje komt het goed en is het genieten. Het lijkt wel een sprookje.
    Pas goed op elkaar en GENIET!
    Liefs Gea

• 14 Januari 2015 - 12:09

Marianne:

Leuk verslag! Ben blij dat ik jullie op deze manier een beetje kan volgen.
    Geniet van deze speciale reis en laat ons digitaal een beetje meegenieten. Kunnen we op gezette tijden jaloers zijn!

Groet,
    Marianne