reisverslag 8 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 8 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 8

Door: cees

19 Januari 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Reisverslag 8 15 Jan 2015
Hallo vrienden , Familie en kennissen,
Morgen is de dag van onze tweede vlucht van de in totaal 14.
Dit vertel ik omdat Femmy vliegen toch niet haar favoriete bezigheid is , en ze liever aftelt, dus gelukkig nog maar 12 na deze.
We hebben alles gepakt en dat gaat natuurlijk makkelijker als je organizer bij je hebt. Je weet wel organizer voor op het bureau, voor in de kast , je kan niet bedenken waar je wel niet organizer voor hebt. Misschien wel ! Voor je hersenen?
Deze bestaan uit ritszakken voor o.a. sokken,of broeken of …. Pak een zak en je hebt alle sokken bij de hand.
Dus gepakt, alles staat klaar, op weg voor een hapje en wat beweging en om de zinnen even op een rijtje te zetten, na een paar dagen KL.
He een leuk barretje , ok maar nog even te vroeg om nu al te bieren dus lopen we nog even door met de gedachte straks hier een biertje te laten tappen.
Als we al babbelend aan het eind van een interessant stukje straat zijn, besluiten we maar terug te gaan en het barretje op te zoeken. We twijfelen of we het voorbij zijn gelopen of niet maar blijkbaar zijn we toch verder gelopen dan we dachten. Nog verder terug vinden we het weer en bestellen een glas Carlsberger. Dat smaakt voor Femmy bekend dus dat is prima , zij is per slot van rekening de kenner. We raken aan de praat met Ida en Jakob , Ida is een leuke jonge meid, lijkt wat op het blondje van de ABBA groep, Jakob een goedlachse slanke jongen met een vlassig snorretje die steeds weer in lachen uitbarst als we opmerkingen over elkaar maken betreffende man vrouw relatie . Ze blijken een stel uit Denemarken, met een laag budget want ze kunnen zich niet nog een biertje veroorloven. Dan wordt het wel heel leuk als we een biertje kunnen aanbieden, dat is toch heel veel blijheid voor de prijs van een biertje.
Was alle blijheid maar zo goedkoop, we genoten er echt van dit te doen.
Voor we het in de gaten hadden waren we al later dan de bedoeling was voor het eten maar op onze vraag of ze mee gingen eten klonk het heel enthousiast …OK.
We hadden er al eerder gegeten dus voor ons was het bijna een stamkroeg voor eten geworden. Na een hele onverwachte gezellige avond scheiden zich onze wegen, wij naar Langkawi en zij naar de Filippijnen. Wij hadden hun uitgenodigd dus ook dit etentje was een give away for pleasure.

16 Jan 2015
Na ons ontbijt in hotel Summer view hingen we de rugzakken op checken uit en gingen op een van te voren uitgestippelde route naar KL Sentral , ongeveer 15 minuten lopen. Dit was de eerste keer dat we met volle bepakking liepen en dat was in de ochtend hitte toch wel even wennen. Ik had op het vliegveld 15,9 kg in mijn rugzak en 7 kg in mijn front bag, en Femmy 10 kg totaal.
We vliegen met Air Asia naar Langkawi , een ritje van nog geen uur, wat is vliegen dan plezierig als je niet hoeft te worstelen om in slaap te komen. We zijn net onderweg als we een al lang van te voren bestelde Nasi Lemak op ons tafeltje krijgen geserveerd, het is lunchtijd en het smaakt super lekker en op de juiste tijd voor onze neus. We vragen ons af of we worden opgehaald zoals we hadden afgesproken met Sandpipers waar we gaan logeren. Dus we kijken uit of iemand ons staat op te wachten met een bordje met onze naam erop. En ja hoor daar staat Shane een jonge man die je zou kunnen omschrijven als een grote glimlach zonder gezicht en lijf. En dan blijkt hij zichzelf ook heel populair te vinden want tegen iedereen die hij ziet roept hij hello en laat weer zijn smile zien. Een super Popie Jopie dus .
We komen aan bij Sandpipers en we schrikken ons een hoedje. Wat een, om het maar eens plat te zeggen, tering bende.
We besloten bijna direct om hier niet te blijven en dat hebben we ook maar een nacht gedaan.
De mensen en het personeel zijn ontzettend aardig net als de lokale bevolking en we gaan nog steeds terug naar de mensen die we daar ontmoeten.
We hebben een scooter gehuurd en daar hebben we onderdak gevonden in een super kamer.
Zeer zeer luxe kamer en dito huis en zeer vriendelijke mensen , een verademing in vergelijking met Sandpipers. Maria en Dietmar zijn de eigenaars van Ocean Lodge 2014 , zijn is ontzettend mooi en komt uit Borneo , haar grootvader was koppensneller en hij een Duitser met Egyptische achtergrond.
!7 Jan. 2015.
We hebben bij sandpipers een pottenstel ontmoet die ons hebben uitgenodigd met de scooter naar de night market te gaan en dat was erg leuk , heel veel lekkere snacks , rijstrolletjes met kruiden en kip erin , geroosterde kip tussen bamboestokjes, sate . we nemen al onze hapjes mee naar een plaats waar je dat mag opeten en bestellen een cocosdrank die erg fris smaakt. ´s avonds laat komen we terug na een spannende rit door het donker, die meiden rijden nogal hard en voor mij was het wennen want ik rijd praktisch nooit op een scooter. Je moet wel uitkijken voor apen en vee op de weg.
Onderweg gaan we in Cenang nog naar het strand waar we naar Reggae muziek luisteren en een biertje drinken terwijl die gekke potten een bellenblaas hebben meegenomen en driftig staan te blazen om wolken bolletjes de lucht in te sturen. Veel komen er op de grond en rollen in de wind verder en verzamelen hele fijne zanddeeltjes op hun tere huid zodat het wandelende zandbolletjes zijn geworden met een perfecte camouflage zodat je ze alleen ziet wanneer ze rollen door een zacht zeebriesje.
Op het strand liggen gevaarlijke kwalletjes die je een hoop narigheid kunnen bezorgen wanneer je het waagt ze met voeten te treden.
We gaan weer terug en scheuren door de nacht op weg naar een gekoelde kamer met frisse douche en een aantrekkelijk bed. Een tijdje denk ik nog aan wat we nu al gedaan hebben en wat nog komt , hoe ver ik daarmee ben gekomen weet ik niet meer.
De volgende dag brengt ons een apart ontbijt want Kassim maakt voor ons Pakistaanse roti. Zal wel zeer pittig zijn
Welterusten allemaal jullie moeten nog 7 uren wachten voordat het bij jullie bedtijd is