rei sverslag 21 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu rei sverslag 21 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

rei sverslag 21

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Reisverslag 21 8 febr 2015
Hallo familie, vrienden en kennissen,
Gisteren een beetje makkelijk gedaan en naar Hutt geweest om wat boodschappen te doen , te tanken en even gekeken hoe we moeten rijden als we naar de ferry gaan. We zijn dan wat geruster omdat we vroeg weg moeten en geen boot willen missen als we ons verslapen of te laat weggaan.
Om kwart voor zes ga ik het bed al uit na een wat onrustige nacht met veel gedraai en een plekje zoeken. Koud hebben we het niet meer want we hebben ons dekbed uit de berging gehaald omdat we een nacht hiervoor in bed lagen te bibberen. De wekker is nog niet afgelopen want die stondnom kwart over zes. Femmy is ook al wekker en gaat douchen, terwijl ik intussen het bed opruim en onze bagage weer op de achterstoelen zet waar even geleden ons bed hebben verlaten.
Ook ik zoek een douche op en ga als een speer want ik ben eerder klaar dan Femmy en haal gelijk een ketel heet water voor een lekkere bak sterke koffie.
Gauw aankleden, schoenen aan die we onder de auto zetten want anders is het ´s-nachts
Niet uit te houden van de stank, althans met mijn schoenen! Die kunnen dan mooi buiten luchten en haal ik er ’s-morgens weer onderuit.
We vertrekken op tijd en hebben een half uur om naar de ferry te gaan. Die halen we dan ook makkelijk want ik ben er binnen een kwartiertje.
Nou maar een uurtje wachten voor we vertrekken en ik ben erg benieuwd hoe de tocht zal verlopen. Het is prachtig weer en het waait gelukkig niet hard , maar als we vertrekken en even verder zijn breekt de hel los .
Het begint steeds harder en harder te waaien en we zoeken een plaatsje op het bovenste dek want ik wil niet binnen zitten omdat ik dan gauw zeeziek word.
Ik maak wat foto’s van de omgeving en het vertrek en zie af en toe wat dolfijnen door het water ploegen. Plotseling zie ik een hele grote groep dolfijnen en met de camera in de aanslag gaan ze helaas net de andere kant van het schip op.
Toch kan ik er nog een paar fotograferen maar ik ben er niet zeker van of ze er op staan. Ze zijn vanaf die hoogte van het schip eigenlijk best wel klein en duidelijk zie je de horizontale staartvin op en neer zwiepen terwijl ze steeds een klein beetje boven het water uitkomen.
De camera is haast niet stil te houden van de harde wind en er vliegt ook nog een muts voorbij met een man erachteraan die er nog bovenop kan gaan staan voordat die weggewaaid is.
Hij zucht opgelucht.
Sommige mensen zitten dik ingepakt op de boot en wij in een korte broek, en daarom heeft Femmy het ook wat koud. We besluiten naar binnen te gaan, kan ik gelijk dit verhaaltje schrijven.
Ik ga zo weer naar dek want we gaan zo het zuidereiland zien en dat schijnt met de ingang naar Picton door prachtige fjorden te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13290

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 Mei 2015

ceesenfemmydownunder

Landen bezocht: