reisverslag 25 13 febr - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 25 13 febr - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 25 13 febr

Door: cees

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Omarama

Reisverslag 25 13 Febr 2015
Hallo allemaal,
We zijn veilig in Wanaka aangekomen en de weg er naar toe was aangenaam om te rijden, wat iemand die wij gesproken hadden ook had verteld maar ik geloofde dat niet zo want we moesten de Haast pas over en die is toch meer dan 2400 meter hoog. Op een gegeven moment bleven we maar stijgen en toch had ik niet in de gaten dat we de Haast pas al voorbij waren. Normaal voor ons als dat ook wordt aangegeven maar ik heb niets gezien, je moet je ook zo sterk concentreren op de bochtige weg. We rijden al een hele tijd achter een bus aan en dat is wel prettig , die geeft met de remlichten aan als er een scherpe bocht aan komt en daar kan ik me mooi op anticiperen. Ik merk dat Femmy naar beneden kijkt en dat doet ze normaal niet, maar het schijnt heel mooi te zijn ,diepe kloven langs de weg met een kolkende rivier die met ons meerijdt en ook naar Wanaka gaat lijkt het wel.
We rijden langs een enorm groot meer met een weg die is uitgehakt uit de rotsen, aan een kant de steile helling naar boven aan de andere kant een steile berg naar beneden waar wilde golven tegen de kant opslaan en enorm kwaad lijken te zijn want het schuim staat op de lippen.
Het waait behoorlijk hard maar daar hebben we geen last van , die komt van achteren en blaast met ons mee. We verlaten tussen twee bergen door het ene meer en stijgen snel naar de top van de doorgang en zien het volgende meer dat veel rustiger is en dat ook uitstraalt, er ligt een zeilboot op een zandbank te wachten totdat hij te water wordt gelaten en door de golven kan klieven ,maar nu is alles stil.
Een hele horde Chinezen en ook de bus stoppen langs de kant van de weg en rennen om het hardst een foto te maken, ze poseren als een standbeeld voor de camera en dan is de volgende aan de beurt, klik en weg zijn ze weer allemaal. Ook wij vervolgen onze weg naar beneden die een heel eind het meer weer volgt. We houden de benzine meter in de gaten maar dat is overbodig; voor we wegreden had ik al ingeschat dat we zeker 350 km konden rijden terwijl we maar 300 max zouden rijden.
Als we in Wanaka aankomen rijden we langs het gelijknamige meer en gaan heuvel op naar de camping waar we een plaatsje krijgen die niet helemaal naar onze zin is en Femmy pruilt een beetje dus ik ga naar de receptie om een betere plaats zeuren. Na even zoeken in de computer krijgen we twee plaatsjes aangewezen die we ook kunnen krijgen, P10 en P23 die duurder is omdat je dan een powered site hebt. P10 brengt een hele grote glimlach op Femmy haar gezicht en ook ik wordt er vrolijker van, een plek in de zon met een verhard gedeelte voor de carvan(ons minicampertje) en ook nog een privé picknick bank op een klein grasveldje. Wat een luxe! Hier blijven we twee nachten en dat is erg nodig voor ons na een lange rit, waar je toch wat moe van wordt.
We kijken rond in Wanaka want we moeten tanken voor de volgende rit naar Queenstown die we ook willen zien, terwijl mensen die we spreken zeggen dat Wanaka mooier is omdat Queenstown heel erg commercieel van opzet is. Je moet Queenstown bezocht hebben anders heb je NZ niet gezien!
Wij twijfelen maar gaan toch maar kijken en besluiten er niet te overnachten.
We doen nog wat boodschappen en zijn toe aan een fruit hapje die hier in overvloed aanwezig is.
We genieten van nectarines, meloen en kersen en dat gaat er goed in.
Jammer dat we weggaan , hier zouden we wel langer willen blijven maar we hebben nog maar 10 dagen om nog meer te zien van ons programma dat onderhevig is aan veranderingen en gelukkig hoor je hier van plaatsjes waar wat moois is te bewonderen , terwijl wij plaatsen hebben gezien die het aankijken niet waard zijn en we gauw doorreden.
Iedereen heeft zo zijn eigen kijk op wat de moeite waard is of niet.
Femmy is in ieder geval gelukkig met deze plaats op deze camping in Wanaka en ik ook!
Dus morgen naar QueesTown! En verder.
Veel liefs van ons geen spannende zaken vandaag, een lekkere uitrustdag gehad en tot horens.
Femmy&Cees