reisverslag 34 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 34 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 34

Door: cees

08 Maart 2015 | Australië, Hervey Bay

Reisverslag 34 8 maart 2015
Na onze vertraagde vlucht kwamen we wat laat in Brisbane aan en werden we opgewacht door een horde muggen die we met grote moeite van ons af konden slaan terwijl we naarstig op zoek waren naar onze muggenkillerspray die niet echt goed werkt want we moesten Bushman kopen en die hadden we nog niet.
Gelukkig waren we niet de enige die gek stonden te zwaaien dus wij vielen wat minder op in de groep die stonden te wachten op de stadsshuttle die ons naar Kookaburra Inn zou brengen.
We waren laat en we wisten dat ze niet meer bij de receptie open waren en hopelijk een sleutel hadden klaar liggen op een of andere manier. We schrokken een beetje bij het aanblik van de Inn maar gelukkig lag er een brief met plattegrond en een sleutel voor ons klaar, Cornelius stond er met koeienletters op de brief en dat is mijn officiële voornaam.
Het was een niet al te beste kamer en geen airco zoals we hadden besteld, maar dat werd de volgende dag rechtgezet en we sliepen weer best in een betere kamer met een betere indeling.
We hadden nog niet gegeten dus op zoek naar een restaurant in de buurt en kwamen in China Town uit waar het een drukte van belang was en dat op een dacht ik woensdag avond.
Wel wat vreemd stads volk waar vooral de dames veel been en borst lieten zien en een enkeling zelfs haar welgevormde billen, door een welkom briesje veroorzaakt, toonden.
Ook van die cult figuren met zwart haar, tattoos en nog meer versierselen zoals aparte hoofddeksels en vooral opzichtige make-up die door verschillende jongens werden getest op waterproof.
Een bonte verzameling die je in grote steden zoals Brisbane tegen kunt komen. De mannen zijn onopvallend gekleed en het zijn vooral de meiden die zich behoorlijk aanstellen en laten weten dat ze er zijn. Wel interessant overigens.
Ook zwervers en Aboriginals mengen zich in de menigte en de politie patrouilleert in korte broek en heeft duidelijk aanzien want ze laten niet met zich spotten getuige de grote tasers aan hun broekriem.
We drinken een biertje op een terras en laten ons verrassen door de prijs die een tweede niet toestaat. Zo denken er meer over die lang op een biertje teren en er een laagje in laten staan zodat de uitbater geen bestelling opneemt. Het biertje smaakt verrukkelijk en dat komt door het tijdstip en het lange reizen van die dag.
Ik geloof dat we niets hebben gegeten en terug zijn gegaan naar ons vogeltje(Kookaburra)
We weten nu zo’n beetje de weg in Brisbane en gaan de volgende dag een tochtje met de boot over de rivier maken.

De Brisbane rivier is niet kraakhelder en stroomt met een wat bruinige kleur richting zee en maakt zoals elke rivier meanders(slingers) door het land en het herbergt stierhaaien die niet ongevaarlijk zijn zodat je geen zwemmers hier kunt ontdekken.
Over de rivier is een brug gespannen die ’s-Avonds met rode lampen is verlicht zoals wij uit het vliegtuig zagen en uit de jaren 1900 zou kunnen stammen vanwege het groot aantal klinknagels die ik aan de brug zag die de naam Story brug draagt. Welke story daaraan vast zit weet ik nog niet.
Tegenwoordig zijn er voetgangers- en autobruggen over gespannen van beton die vanwege hun omvang toch wel indrukwekkend overkomen.
We gaan met een soort stadsferry met een rode kleur en die is gratis en steeds van de ene naar de andere kant laverend de rivier langs gaat en waar je kunt uit- en opstappen zo vaak
wanneer je wilt.
Aan de overkant van waar wij bivakkeren is een groot park met een aangelegd strand en zwembad wat erg mooi is en vlak langs de rivier ligt. Hier liggen ook enkele universiteiten waarvan die voor klassieke muziek erg opvalt en waarbij een grote arena staat waar ze optredens geven.
De stad heeft ook opvallend veel kleine kerkjes staan tussen de immens hoge gebouwen en vallen daardoor in het niet.
De Queen street is een lange Kalverstraatachtige winkelstraat en is zeer druk en daardoor verliezen wij al lopend onze richting uit het oog en zijn intussen wel 5 kilometer afgedwaald van onze richting die we op willen. Een beetje verdwaald dus.
We komen na een uur lopen weer op ons punt uit waar we naar toe wilden en eten wat in China town. Niet echt een bijzondere stad maar toch leuk als afwisseling te doen.
We gaan weer verder met onze reis en deze keer hebben we een hop on hopp off bus geregeld en stappen om twee uur op deze bus in een transit center met onze backpacks van 16 en 12 kg.
Het is toegestaan 20 kg ieder mee te nemen en dat is het leuke van wachten bij de incheckbalie.
Meiden met koffers van bijna 40 kg die er alles uit moeten halen en dat ter plekke doen en alle troep uitstallen en over elk stuk twijfelen of het meekan of niet intussen druk zuigend aan een rietje MacDonalds shake. De chauffeur tilt niet voor niets haar blonde haar omhoog, blond dus!
En zij is niet de enige maar wel de ergste van allemaal.
Eindelijk stappen we in en wij krijgen een plaats voorin omdat ik gemeld heb dat ik gauw wagenziek wordt, een plaats die door twee Duitse meiden jaloers wordt bekeken. Ze zitten direct achter ons.
We zijn nog geen kwartier onderweg of het lichtje van motorstoring gaat aan en we moeten stoppen.
Het duurt anderhalf uur voor er een andere bus komt en wij weer alles moeten overladen.
De twee Duitse meiden staan voor bij de deur te dringen en pikken onze plaats in maar dan voor even want Femmy jaagt ze weg voordat ik ze bij de kladden kan nemen.
Ze kijkt ons niet meer aan , altijd strijdt tussen Duitsers en Nederlanders!
We komen veel te laat aan bij the Friendly Hostel en ook hier is dan de receptie gesloten en kunnen we geen shuttle meer krijgen. We zijn met z’n vijven en een jonge dame zorgt voor een taxi langs de verschillende hostels, waarvan wij als laatste instappen om als eerste bij ons hostel te komen.
Ook hier een briefje voor Cornelius met instructies en wij zijn blij dat we nog de noodles kunnen opeten waarvoor Femmy heeft gezorgd. Femmy heeft ook een update gedaan en wij krijgen weer airco en handdoeken op de kamer, wat een luxe.
De kamers zijn erg naar onze zin en bestaan per unit uit 3 kamers en een uitgebreide keuken voorzien van alles wat je nodig hebt om te koken en een douche met toilet en een groot balkon waar een hele grote tafel staAT OM AAN TE ETEN OF ’S-AVONDS AAN TE CHILLEN.
We gaan slapen en morgen Hervey Bay verkennen.
Veel liefs vooral voor hen die we missen.
Femmy en Cees

• 08 Maart 2015 - 22:27

Aafke:

hoy lieverts
    dank weer voor het verslag en ik ga a.s.woensdag nog ff op internet voor we aan de terugreis naar Texel beginnen
    dus als we thuis zijn hebben we wel weer een hele boel te lezen over jullie avonturen
    doe voorzichtig en blijf gezond
    DIKKE KNUFFELS
    Aafke en Enne