Reisverslag 42 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu Reisverslag 42 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

Reisverslag 42

Door: Cees

06 April 2015 | Australië, Alice Springs

Reisverslag 42 28 maart 2015
De komende dagen tot Alice Springs krijgen we een andere gids, Jerry een vrolijke dikke meid die graag allerlei snacks tot zich nam en zingend aan het stuur zat.
Wij zouden met haar naar de Catharina Gorge gaan en naar de warm water bron naast een rivier waar ook krokodillen in zwemmen dus we mochten niet dicht bij de rivier komen.
Maar eerst gaan we naar de mooie Edith Falls om te zwemmen, Femmy kon niet mee want we moesten aardig wat trappen en rotsen beklimmen om er te komen, de benedenste waterval en kreek mochten we niet komen want die was niet vrijgegeven vanwege krokodillen gevaar.
Het was erg leuk om daar te zwemmen, vooral de manier welke weg je nam was belangrijk vanwege de stroming. Om van rots eiland naar rots eilandje te zwemmen moest je schuin naar de stroomrichting zwemmen op volle kracht en dan kwam je precies goed aan op de rots.
Jerry ging met haar maatje groot als eerste het water in en dat ging prima, we waren met zijn vijven en ik was de enige man. Ook opa nam een duik in de goede richting en al borst crawlende kwam ook ik op de rots aan. Een jonge dame zwom niet schuin richting de stroming en kwam verkeerd uit maar haalde net aan de andere kant veilig een rots waar ze met moeite op kon klimmen en naar ons toe kon komen, spannend, de anderen deden het ook goed en nu gingen we van een kleine waterval af naar beneden en moesten hard naar links zwemmen. Dezelfde jonge dame, Silvana, bleef na de waterval onder en kwam weer verkeerd uit. We grepen haar hand en ze was gered van een mogelijke gang naar een waterval waar je niet terecht moest komen vanwege de vele rotsen.
Het laatste stuk was relaxed ,lekker met de stroom mee en links aanhouden, dan kwam je bijna vanzelf in de terug waartse stroom en kon je op de rots klimmen bij het beginpunt.
Op het programma stond ook een bezoek aan de Katherine Gorge en naar de Baruwei Lookout maar een overstroomde weg, waarvan er vele zijn in dit gebied, versperde ons de weg hierna toe en Jerry was niet geïnformeerd , zodat we onverrichter zake teug moesten.
De gids van een andere groep wist het wel en ging direct naar een alternatieve mogelijkheid, wij moesten helemaal terug. Foutje van de organisatie(geen organisatie)
We kwamen dus ook niet bij de Jawoyn Aboriginal people en gingen dus maar direct naar de oudste kroeg van de Northern Territory, Daly Waters. De kroeg was leuk het eten ver beneden peil en de slaapplaats in de tent had geen licht, en het toilet is 200m ver weg, dus daar ging ik niet heen.
We waren toch al teleurgesteld in het niet uitgevoerde programma dus dit was te veel van het slechte, en ik was pissig. En dat met een toilet te ver weg!
De volgende dag om 4 uur de wekker aan en om 5 uur op weg! Op naar Tennant Creek waar een oud telegraaf station staat waar eigenlijk niets te zien was.
Karlu Karlu maakt alles weer een beetje beter, dat waren mooie aparte rotsformaties alsof iemand met grote kleiknikkers aan het spelen was geweest en hier en daar van die grote ronde rotsen aan het opstapelen is geweest en gekeken heeft of ze er af zouden rollen. Veel blijven er staan en het effect is prachtig.
Op deze plaats gingen de koeien dood vanwege de giftige planten voor koeien die hier staan en dat was duivels werk, dus Devils Marbles of in de Aboriginal taal Karlu Karlu.
Het laatste stuk naar Alice Springs waar we in Haven slapen in plaats van YHA(staat in onze reisbeschrijving) gaat door de Capricorn, een denkbeeldige lijn waar de zon twee keer per jaar recht boven deze lijn staat, in de lente en in de herfst. Niet echt bijzonder want iedereen in de bus weet dit wel! Allemaal jongelui die studeren of gaan studeren.
In Alice Spring(AS) nemen we afscheid van onze gids Jerry en wij hebben de volgende dag een vrije dag. AS is geen bijzonder mooie stad, maar er staat wel een Flying Docters station waar ik een bezoekje breng en wat sponsorgeld achterlaat, enkele bekende gebouwen omdat er een koningin in heeft geslapen(Gaap!)
De gids waar we een rondje door het dorp mee doen verteld hier met enthousiasme over?
Femmy blijft in het hostel vanwege haar zere voet, maar later doen we samen een boodschapje.
Dat was alles weer! Femmy leeft nog!
Tot de volgende keer,
(wees)gegroet, knuffels aan allen die we missen!! En dat zijn er nogal wat.
Femmy en Cees

• 06 April 2015 - 12:53

Trijnie Kuiper:

geweldig wat jullie allemaal beleven .
    veel bezienswaardigheden ,en belevenissen wat je meemaakt,
    maar ook wel eens de angst van Femmy voor allemaal die beesten en zo,,
    heb respect voor jullie wat jullie presteren,, knap hoor
    wens Femmy beterschap met haar voet
    liefs Bart en trijnie

• 06 April 2015 - 13:12

Femmy:

Dank je trijnie!! Heb m'n voet/ enkel verzwikt bij t klouteren over de rotsen!! Flink balen !!

• 06 April 2015 - 15:19

Harja:

ach pechvogeltje maar jou kennende ben je er zo weer boven op!! Nog veel plezier hoor maar dat lukt wel zoals ik lees uit de verslagen. Hou je Cees wel een beetje in bedwang met al die jonge dames..
    Hele dikke knuffel en genieten met een hoofdletter G. liefs harja en joop