reisverslag 49 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 49 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 49

Door: cees

10 April 2015 | Australië, Melbourne

Reisverslag 49 8 april 2015

En dan nu the Great Ocean Road, een hels karwei is het geweest voor alle overlevenden uit de eerste wereldoorlog die terugkeerden en geen werk hadden om deze weg met de hand en een pikhouweel uit te graven.
Het is een van de langste kustwegen in de wereld en ik geloof dat de er in Amerika ook zo’n soort weg is die misschien wel wat langer is?
Langs deze weg liggen prachtige vergezichten en stranden met ook verhalen erbij, zoals de Loch Ard Gorge, genoemd naar een schip dat hier verging en waarbij slechts twee overlevenden het strand konden bereiken, ene Tom en nog een meisje waar hij verliefd op werd maar zij niet op hem. Hij redde haar uit de golven en zij schijnt dagen bewusteloos te zijn geweest.
Het is een prachtige plaats en we verblijven daar een tijdje om allerlei capriolen uit te halen op het strand met de Gorge als decor met leuke foto’s als resultaat. Er is een grot en het strand wordt beschermd door een lange opening naar de zee, er is daarnaast ook nog een strand dat bereikbaar is vanaf deze plek.
Ook bezoeken we de London Bridge, een groot stuk rots dat in zee stak en dat op 15 Jan 1990 dacht ik naar beneden in zee stortte en waarvan het laatste stuk overeind bleef met een stelletje dat daar aan het picknicken was. Niemand geloofde de melding en dachten dat het een grap was, dus bleef het stel overnachten op de klif.
Langs de kust liggen ook de 12 Apostelen, een rotsformatie met vroeger 12 puntige rotsen achter elkaar in zee, waarvan er nu nog 8 te zien zijn, de anderen zijn in de golven verdwenen.
Het laatste dier wat we nog niet gezien hebben is de koala, en dit knuffeldier gaan we proberen te zoeken in de buurt van Kenneth River waar de bomen veel voorkomen die als voedsel dienen voor deze dieren.
We vinden er een aantal in de bomen maar we kunnen ze lastig op de foto krijgen omdat ze zich verschuilen achter de bladeren hoog in de bomen.
Iedereen gaat terug naar de bus en ik loop naar een andere plek waar ik meende een koala net in een boom zag klimmen. Ik vind het en maak prachtige plaatjes van dit beest en iedereen is jaloers als ik de foto’s laat zien. Jullie krijgen ze van me riep ik en dat heb ik ook gedaan.
Onderweg stoppen we ook nog bij een baai waar hoge golven voorkomen en het is daar erg druk door alle surfers die hun kunstjes laten zien. Een leuk spektakel voor ons die dat soort sporten niet in Nederland zien. We hebben onze 14 daagse reis van Darwin naar Melbourne volbracht en soms was dat een opgave, maar uiteindelijk hebben we dat als een prachtige reis ervaren en zijn moe maar zeer voldaan.
Nu hebben we geen tours meer geboekt en vliegen 11 April naar Tasmanië, waar we 15 April vertrekken naar Sydney voor onze terugreis naar huis op 20 April, en waar we 21 April ’s-Morgens vroeg op Schiphol landen.
We zijn nu nog in Melbourne en verkennen de stad maar daarover meer als we weer tijd en internet hebben.

Veel liefs van ons

Femmy en Cees

• 10 April 2015 - 16:52

Trijnie Kuiper:

Tjonge Tjonge wat een reis , geweldig wat jullie allemaal beleefd hebben,,
    maar ik wens jullie nog een paar fijne dagen , en dan!!!!!! een heel fijne en veilige terug reis .
    naar het mooie Holland .......
    lieve groetjes Bart en Trijnie