reisverslag 4 - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 4 - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 4

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2015 | Nederland, Hoogeveen

Hallo lieve vrienden familie en kennissen,
Vandaag op schiphol waar we veel te vroeg aankwamen gingen onze gedachten uit naar al die mensen die net als wij in de vertrekhal zaten te wachten op het sein `boarding` Spelend kinderen zenuwachtige ouders en andere reizigers die naar Kuala Lumpur gingen om er vakantie te vieren of familie gingen opzoeken. Steeds moesten we onze gedachten op een ander spoor zetten. Het zal ons toch niet gebeuren net als MH17.
Eenmaal aan boord vergaten we allebei deze gedachte en gaven ons maar over aan het noodlot.
De stoel naast mij bleef leeg en ik had steeds de hoop dat hij leeg zou blijven, je hebt dan lekker meer ruimte. Ik had net het idee dat we geluk hadden maar nee. Op het allerlaatste moment kwam er een jonge dame binnen die vreselijk zenuwachtig overkwam met tranen in haar gezicht en al snotterend een stoel naast mij beklom. Ik dacht direct aan het programma All you need is love of iets dergelijks , die is gedropt door haar vriendje. Na een poosje haar geobserveerd te hebben, Femmy zat met een vrouw even verderop te kletsen, besloot ik haar een zakdoekje aan te bieden. Het was geen versiertruc en ik wilde niet opdringerig overkomen. Ze aanvaarde blij mijn gebaar en na een leuke chat bleek ze op het nippertje het vliegtuig gehaald te hebben en was ze daardoor zo van streek. Ze was een Russin uit St. Petersburg die op familiebezoek was geweest en in Nieuw Zeeland woont, in Christchurch. Kwam ik toch maar mooi aan wat leuke tips voor Nieuw Zeeland.
Uiteindelijk was het toch een lastige tante die bij het raam zat en om de haverklap naar het toilet moest, zelfs een keer nadat ze een bekertje Baylies op haar kruis liet vallen en ik opmerkte
are you wet.
De nacht was een ramp, honderd keer naar links en dan weer naar rechts proberen een houding te vinden die je lijf of je geest accepteerde, en het hele rijtje entertainment op het schermpje af speuren naar iets waarvan je niet weet of jet het leuk vindt of niet.
We kwamen dan ook gebroken op Kuala Lumpur aan en voelden gelijk die broeierige vochtige hitte.
Het lukte niet om de juiste informatie te krijgen waar je kunt pinnen zonder veel fee te moeten betalen aan de Bank. Veel automaten hebben een 6 cijferige code ipv 4. Daar kun je dus niks mee.
Een goedkope taxi uitzoeken is voor mij wel een sport maar Femmy verorderneerde een snelle keuze en op weg naar het hotel in KL. Femmy kent mij en begon al vroeg in de taxi aan mij te vragen of ik al een tip voor de chauffeur klaar had. Nee dus en om een eerste schermutseling te voorkomen ging ik maar gauw wat Ringits bij elkaar zoeken.
Summer View heet het hotel en het kwam in zicht met grote rode letters op de gevel.
Toch wel lekker dat je zo kunt gaan bijkomen van de marteling in een vliegtuigstoel.
Vandaag wordt het niks meer ergens naar toe te gaan maar na een 3 uur durende ronk en zaagfestival met veel lakengewapper kwam de droge mond opzetten die we blusten bij een stalletje een straatje verder om de hoek met twee hele grote koude flessen Carlsberger.
Even nog naar 7 eleven wat koude blikjes scoren en wat tijgerbalsem voor een ouwe country lover.
That´s all Folks voor vandaag, morgen wat ondernemen , we are landed!
Ceesenfemmydownunder

  • 13 Januari 2015 - 12:32

    Judith:

    Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aan gekomen!!!!
    Een hele fijne tijd liefs van ons!

  • 13 Januari 2015 - 17:20

    Petra Van Dalen:

    Lieverds fijn dat jullie zijn aangekomen. Dikke kus

  • 13 Januari 2015 - 17:20

    Siska :

    Hallo backpackers ..

    Blij dat. jullie goed zijn aangekomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogeveen

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 13298

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 Mei 2015

ceesenfemmydownunder

Landen bezocht: