reisverslag 43 30 maart 2015 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 43 30 maart 2015 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 43 30 maart 2015

Door: cees

06 April 2015 | Australië, Alice Springs

Reisverslag 43 30 maart

De 7e dag van deze toer gaat van Alice Springs naar KataTjuta(Olga’s) en Uluru(Ayers Rock)
Onderweg passeren we bij een stop een kamelenfarm langs de weg waar je even op een kameel mag zitten(eigen kosten) , femmy en ik drinken liever een lekkere kop koffie en zo den ken de meesten erover, in onze groep, vijf minuten op zo’n beest en je bent 50 AUD armer!
We gaan verder naar onze lunch toe want het is nogal ver reizen en we bezoeken Kata Tjuta met zijn 36 domes(Bolvormige bergen), Femmy heeft helaas nog last van haar voet en ze gaat alleen het vlakkere gedeelte mee en daar ben ik blij mee, want de rest, het klimmen, blijft ze achter met Richard die haar Mamma noemt en dat vindt Femmy prima, het is een zuiplap maar wel een met een goed hart en een bagage op zijn nek.
We lopen het gebergte en de Valley of the wind in. De bergen hebben deze vorm gekregen door langdurige winderosie duizenden jaren terug.
We hebben nog tijd om bij Uluru de zonsondergang te zien waarbij het veranderende licht de berg omtovert in een kleuren schouwspel van licht- naar donkerrood. De wolken voor de zon werken niet echt mee om er een spektakel van te maken, maar de zonsondergang zelf is wel prachtig.
We gaan terug naar de slaapplaats en maken ons op om in een swag te gaan slapen onder de heldere hemel met miljarden sterren, maar eerst zitten we gezellig rond het kampvuur en onze gids JJ of Ash zoals hij genoemd wordt speelt gitaar en zingt niet onverdienstig romantische songs. We staren in het vuur drinken wijn en bier en genieten en lachen met elkaar terwijl enkele vroegslapers al in de swag kruipen en een enkele zich verstopt in een tent. De fucking camera van ceessie, zoals Richard het noemt, maakt overuren. Het vuur brandt steeds lager en de klok geeft aan dat het tijd wordt te gaan slapen want het is weer vroeg op! Femmy gaat ook in de Swag en ze houdt er een mooie herinnering aan over en wil vergeten dat ze niet in een swag zou slapen. Ze slaapt gauw!
Ook ceesie rolt erin en wenst jullie ook welterusten en tot morgen.

Femmy en Cees

• 06 April 2015 - 15:17

Femmy:

Foto's van de uluru etc staan bij reisverslag 29..! Is van de outback!!!

• 06 April 2015 - 16:49

Wim:

Fantastisch allemaal wat jullie doen en beleven en hoop voor Femmy
    en het meisje 4e van rechts beterschap.
    Gr.

• 06 April 2015 - 17:20

Gea:

Mooie verhalen en leuke beelden hoor Cees en Femmie.
    Enjoy!!
    Liefs Gea

• 06 April 2015 - 21:29

Elly Van De Vondervoort Van Der Walle:

het blijft heerlijk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. ik weet niet wanneer jullie van plan zijn om weer naar huis te gaan, maar dan ga ik jullie verhalen wel missen.
    ik heb het gevoel alsof ik jullie al best goed ken, al is het een eeuwigheid geleden dat ik cees gezien heb.
    ik zou graag eens langs komen als jullie thuis zijn.
    verder nog heel veel plezier daar en femmy: beterschap met jouw voet.