reisverslag 47 6 april 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 47 6 april 2015 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 47 6 april 2015

Door: cees

09 April 2015 | Australië, Adelaide

Reisverslag 47 4 april 2015
We zijn aangekomen in Adelaide en slapen in het YHA , dat lekker in het centrum ligt. We hebben een upgrade van slaapzaal naar twin room kunnen krijgen, maar voor de tweede nacht moeten we weer naar een slaapzaal. We hebben 1 dag om Adelaide te verkennen en dat is niet veel.
We zijn ook moe van het reizen en verkennen de stad een beetje, vooral waar we kunnen eten.
Het is Pasen en erg druk in de stad maar het betekent ook dat veel winkels gesloten zijn, we eten bij een Aziatisch restaurant in de Chinezen wijk en drinken er een biertje. Bier kun je in Australie alleen in Bottle shops kopen en natuurlijk in restaurants. Gelukkig ontdekken we nog zo’n Bottle shop dus we schaffen wat biertjes aan om Pasen te kunnen vieren. Ook Chocolade eitjes zijn hier een gebruik met de Pasen.
We ontmoeten Marleen die al lang in Adelaide is en Femmy nodigt haar uit om samen de volgende dag te gaan eten, ook Richard doet mee, maar het restaurant waar we een steak met bier dachten te krijgen voor een schappelijke prijs is dicht en we kunnen bij het pas geopende Nando’s terecht waar wij een kipschnitzel nemen met Italiaanse kaas erop.
Veel doen we niet in Adelaide,maar we maken nog wel een rondje door de stad en langs de rivier waar het met Pasen gezellig druk is en peddelbootjes heen en weer varen met kleurige parasols erboven op.
Als we terugkomen gaat Femmy naar bed en ik schrijf nog een stukje en ga op de uitnodiging van Marleen in om een potje tafeltennis te spelen. Een leuke sportieve meid uit Den Bosch die au pair gaat werken bij een Nederlands gezin.
Ik ga ook naar bed op de slaapzaal en het is er gelukkig stil, wat niet altijd het geval is. Onze slaapzaal genoten gedragen zich netjes en maken geen herrie als ze binnen komen.
Morgen op naar het laatste gedeelte van onze 14 daagse toer, van Adelaide naar Melbourne via de Great Ocean Road en het Grampians National Park.
We vallen in slaap en onze wekker roept ons al vroeg uit de veren, we vertrekken om 7 uur in de ochtend, we zijn snel klaar, een geoliede machine door al dat reizen.
Op naar het laaste 2-daagse stuk naar Melbourne waar ons wat rust wacht.
Groetjes van Femmy en Cees vanuit Adelaide.