reisverslag 9 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 9 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 9

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Reisverslag 9
18 Jan 2015
We worden wakker van de airco, die een koele, bijna koude wind via de muren over onze huid blaast. De airco maakt weinig geluid want hij staat niet in de turbostand, hoewel dat wel lekker is maar niet voor lang.
De douche brengt ons in wakkere sferen en de dag kan beginnen zijn mooie kanten te laten zien.
De eerste mooie kant is een bak sterke koffie, Femmy zal dat zo ook wel nodig hebben.
Maria maakt een lekkere omelet, iets wat ze hier overal maken want eieren zijn er in overvloed.
De heerlijke kruiden verraden een inlands smaakje dien je echt in de sfeer van het land brengen.
Vandaag gaan we het mooiste strand van het eiland bezoeken en ik ben zeer benieuwd of dat te vergelijken is met het strand waar wij in 2010 van zeiden, als er een paradijs bestaat dan is het hier.
Het heet Tanjung Rhu.
Femmy ontbijt na de nacht eraf gespoeld te hebben met een fris gezicht en rode konen.
We gaan zo weg en ik maak de scooter klaar voor vertrek, Maria heeft me de weg uitgelegd en dat was maar goed ook want achteraf vergat ik de kaart mee te nemen. Camera mee, water, badlakens van Maria , en daar gaan we. De scooter wordt al bekend voor me net als het links rijden wat mooi uitkomt want dat moeten we ook in New Zealand doen.
We rijden weer langs de mooie haven nadat we de bochtige weg naar boven achter ons hebben gelaten met de scooter in de lighouding bij scherpe bochten.
Femmy houdt me stevig vast en klaagt dat haar armen te kort zijn om ze helemaal om me heen te slaan. Bitch roep ik boven het lawaai van de scooter en de suizende wind uit.
Onderweg zien we borden met de woorden hotspring 500 m maar zien verder helemaal geen aanwijzing meer zoals we al vaker zijn tegengekomen. Jammer dan we zijn onderweg naar het mooiste strand.
Bij een grote rotonde moeten we , zoals Maria had uitgelegd naar links en daar kunnen we later ook tanken bij onze verdere tocht.
We zien even verderop een mooi strand maar dat kon het toch niet zijn want het had niet genoeg om paradijs genoemd te worden.
We stoppen toch en ik maak een praatje met een taxichauffeur die mij nadat ik verteld had waar we naar toe gingen, adviseerde om te zeggen dat we naar Mangrove gingen bij de controlepost voor het strand. Dit strand wordt gecontroleerd door de overheid vanwege haar unieke schoonheid en ligging.
We krijgen een papier mee waar gedragsregels op staan waar we ons aan moeten houden.
We komen bij een paar stalletjes aan en daarachter ligt echt een paradijsachtig strand met hagelwit strand en kraakhelder water. We zoeken een schaduwrijk plaatsje op want in de zon is het niet te harden en op blote voeten kun je niet lopen vanwege de hitte.
We installeren ons , Femmy in badpak en ik in shorts en al gauw lig ik in het water.
De kleine golfjes spoelen koelend over mijn hete huid en ik geniet van elk klein beetje zilt nat.
Femmy wijst op beweging in het zand en we zien een krab een holletje graven, elke keer komt hij eruit en er vliegt weer een hoopje zand door de lucht. Voldaan kijken zijn op steeltjes staande ogen naar zijn werk en op dat moment staat hij op de foto.
Aan de overkant rijzen bergen uit het water op en daar ligt Thailand. Op de voorgrond die typische bergen in zee alsof er een grote steenklomp rechtop in zee is gepland door een reus.
Bootjes die je rondvaren voor 35 Ringgit doen hun uiterste best zo snel mogelijk weer terug te varen om de volgende toeristen weer op te pikken voor eenzelfde rondje.
Het strand is echt wonderschoon. Femmy is niet zo een strandmens dus die puzzelt een slag in het rond en zucht onder de gemaakte fouten. Ik maak nog een wandeling tot om de hoek en zie daar een grote lagune met nog meer mooi strand en aan de overkant steile rotsen met dichte begroeiing waartussen toch nog een huisje past.
We gaan weer verder en willen nog naar Eagle square, waar een enorme grote zeearend staat, het symbool van het eiland dat Langkawi heet, in feite Eiland van de adelaars. Lang is de Eagle en Kawi is eiland.
We lopen daar wat rond eten een ijsje en gaan via het vliegveld weer terug naar ons verblijf.
Weer een leuke dag voorbij.
Tot morgen, wij gaan vanavond nog even naar een barretje bij het strand, gaan daar wat eten en onze vrienden van Sandpipers te ontmoeten onder het genot van gitaar getokkel van jongelui die net wat op een gitaar proberen.
De sateh smaakt ons super en we worden wat tipsy van enkele lekkere koude biertjes.
Super!

  • 19 Januari 2015 - 16:55

    Petra Van Dalen:

    Hoi skatties, weer een mooi verslag van Cees, nog heel veel leuke dagen samen.

  • 19 Januari 2015 - 21:35

    Trijnie Kuiper:

    dat is echt genieten hè,
    het is jullie gegunt geniet er maar goed van,,
    heel veel reisplezier gewenst.

  • 20 Januari 2015 - 06:38

    Elly Van De Vondervoort Van Der Walle:

    hoi Cees en femmy.
    ik heb alles gelezen en ik vind het super wat jullie doen.
    jullie zien fantastische dingen en beleven leuke avonturen. op de foto's kan ik zien hoe kees op ons pap lijkt. geweldig om te zien.
    nog heel veel plezier op jullie mooie reis en ik geniet van het lezen van jullie verhalen.

  • 20 Januari 2015 - 09:36

    Geuri:

    Hoi Femmy en Cees we genieten van jullie reisverslag kijk er iedere keer naar uit of er weer wat staat op naar de volgende heel veel plezier jullie en een mooie reis groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 13314

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 Mei 2015

ceesenfemmydownunder

Landen bezocht: