reisverslag 14 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 14 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 14

Door: cees

28 Januari 2015 | Maleisië, George Town

Reisverslag 14
Het is even stil geweest van mijn kant, maar dat komt omdat we aan het einde van onze trip in Maleisië zijn beland en een nieuwe fase ingaan van reizen naar en voorbereiden op het tweede gedeelte van onze reis namelijk Nieuw Zeeland.
Na ons bezoek aan Langkawi en Penang en terug naar Kuala Lumpur zijn we in een hotel beland vlak bij de Internationale luchthaven en blijven daar 2 nachten, dat is eigenlijk te veel maar ik ben altijd wat bang dat er iets mis gaat en dan hebben we wat meer rust. Ik heb lekker naar Australian Open gekeken en Femmy was verwoest bezig die kl pets te redden uit hun kooien want ze heeft toch wel een competitie gevoel over zich.
Het hotel is een toch wel apart hotel te noemen, de naam is YouniQ en op de bekers staat www.stupidhotel.com . De kamer was prima tot goed en overal van voorzien, maar stond op een industrieterrein met eettentjes rondom en een opleidingsinstituut voor mechaniciens voor aircrafts en piloten.
We moeten er al om 5 uur uit want de shuttle vertrekt elk heel uur, en 7 uur is wat aan de krappe kant.
Kuala Lumpur heeft twee gebouwen rond het vliegveld en wij gaan na onze bagage te hebben ingecheckt met een conducteur loos treintje naar het hoofdgebouw. Dat via een apparaat inchecken is makkelijk denken wij maar we worden toch geholpen en gelukkig maar want de printer weigert en we moeten alsnog handmatig inchecken om onze boarding pass te krijgen.
Gate C4 is onze bestemming naar Nieuw Zeeland en we zijn er veel te vroeg zoals gewoonlijk en zoals zoveel mensen hebben ervaren met vliegen. We stappen in een Boeing 777 en lijken in een zaal beland te zijn , 5 stoelen in het midden en aan iedere kant nog eens twee .
We hebben 10 lange uren voor de boeg en zijn daar niet zo blij mee. Aangekomen in Nieuw Zeeland juichen we , voor het eerst hier, we zijn veilig geland met Malaysian Airlines en hebben allebei een zere kont van het lange zitten. Midden in de nacht naar Pacific Inn vlak bij het vliegveld en vlak bij de plaats waar we de camper gaan ophalen.
Een dagje rust en het uit proberen van onze tweede handse Tomtom One met een kaart van Nieuw Zeeland en Australië. Dat gaat niet bijzonder lekker , geen satelliet te bekennen, Ik begin mezelf te verwijten een k ding te hebben gekocht maar na twee uren hannesen, komt er leven in de brouwerij,
We weten nog geen enkele camping, maar die kom je veelvuldig tegen vlg. de algemene verhalen, we hebben een bed en eten bij ons dus, no worries.

We komen er aan Jucy Cabana, ons tijdelijk woonverblijf.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Liefs van Femmy en Cees

• 28 Januari 2015 - 13:02

Marianne Mijnheer:

Met veel plezier weer jullie reisverslag gelezen. Het blijft allemaal bijzonder wat jullie meemaken. Geweldig als je zo kunt reizen en genieten. Ben heel benieuwd hoe Nieuw Zeeland jullie gaat bevallen. We wensen jullie in ieder geval vanaf (een redelijk saai vergeleken bij jullie) Hoogeveen het allerbeste toe!

• 28 Januari 2015 - 19:22

Siska :

Hallo luitjes !!
    Al weer heel wat mee gemaakt in deze korte periode !
    Leuk om het allemaal weer te lezen !! Nu echt in Nieuw-Zeeland wat jullie grote wens ( was is ) lieve mensen geniet er van ben ook zeer benieuwd naar jullie verhalen van Nieuw-Zeeland !! Hier komen de sneeuwbuien , weer aan en een harde wind !
    Veel plezier en tot horens ( kijk weer uit naar je mooie verhalen cees

• 29 Januari 2015 - 06:18

Elly:

fijn dat jullie vlucht goed verlopen is. ik wordt van vliegen ook altijd wat zenuwachtig. veel plezier in nieuw zeeland.

• 29 Januari 2015 - 16:13

Roelie:

Heel veel plezier in Nieuw -Zeeland.We kijken weer uit naar jullie mooie avonturen .

• 29 Januari 2015 - 18:25

Petra Van Dalen:

Wouw! Alweer een vlucht minder voor Femmy! Heel veel plezier met het rond reizen met de camper! Ik lees je verslagen wel weer. Dikke kus voor jullie 2

• 29 Januari 2015 - 22:13

Trijnie:

een heel groot avontuur staat ons denk ik weer te wachten,
    we wensen jullie natuurlijk heel veel reisplezier met de camper,
    veel liefs Trijnie

• 29 Januari 2015 - 22:41

Gea:

Leuk om jullie te volgen via de lekker sappig geschreven reisverslagen van Cees.
    Jullie beleven veel zeg. Enyoy in Nieuw Zeeland!
    Liefs Gea