reisverslag 17 2015 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 17 2015 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 17 2015

Door: cees

03 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Reisverslag 17
Hallo daar zijn we weer, bij gebrek aan internet maar wel winword beschikbaar kan ik toch wat schrijven voordat ik het weer vergeet of niet alles in de juiste vorm of volgorde krijg, per slot heb ik het excuus van ouder geworden te zijn.
We gaan het dorpje in en zijn er al weer uit voor we het in de gaten hebben, dat was alles, we hebben het verkeerde plaatsje gekozen. Dan maar naar een hotel tegenover de top tien camping, daar komen wat verwarde klanken uit die op gebral lijken van kerels die al even binnen zijn.
Vrouwen zijn er bijna niet en als Femmy zich binnen vertoont hoor ik al direct bewonderende kreten , hello love how are you en een als vrouw verklede kerel hangt gelijk bij Femmy van achter over de schouder, hij heeft gelijk veel vrouw beet. Femmy maakt geen aanstalten zich te ontworstelen aan die mannelijke aandacht en glimlacht innemend bij al die aandacht. Ik haal twee pints bier en tik 8 dollar af en dat zijn ze waard , koud, een nat glas en zeer dorstig, zijn de ingredienten van een heerlijke slok pils die haastig naar binnen klokt. Dit keer heb ik het glas eerder leeg dan Femmy en dat zegt wat over mijn toestand. We hebben ons aan een soort picknick tafel genesteld en na enkele blikken op ons komt er een half maori vrouw bij ons zitten en we raken aan de praat. Het gaat er nogal gezellig aan toe want binnen no time moeten er zelfs stoelen bij komen om alle belangstellenden plaats te laten nemen. De mannendichtheid is hoog bij Femmy en zij leert een paar NZ mannen van rond de 25 het woordje “Geile Gerritje” te laten zeggen, tot grote hilariteit van iedereen , want de G schijnt wat keelproblemen te geven. Na veel oefenen onder de grijnzende guitige blikken van Femmy die zelf eigenlijk de meeste lol heeft lukt het aardig en er wordt nog wat bier besteld die doeltreffend in de dorstige keelgaten verdwijnen en daarbij wat tijdelijke hersenschade aanricht want het gesprek is bijna niet meer te volgen omdat het overal en nergens om gaat. Uiteindelijk krijgen ze door dat het mijn verjaardag is en valt het even stil als ze horen dat ik 71 ben geworden en dat Femmy nog maar 55 is. Blijkbaar ben ik een lucky basterd.
Een van die knullen wordt door alle verhalen bijna gedwongen ook eens naar Europa te gaan om zijn wereld wat meer te verbreden dan NZ alleen, en daarbij wordt hij onder zoveel druk bijna verlegen en onzeker over zichzelf of hij dat wel aankan. Uiteindelijk blijken er drie broers bij ons aan tafel te zitten, een als vrouw verkleed omdat hij gaat trouwen, een die imker is en een speciale honing heeft die erg duur is en Manukka heet. En een andere broer die ook in de honing zit,nou ja niet letterlijk natuurlijk. Ook de kerel van die half Maori komt erbij en kan alles niet meer zo volgen , want steeds komt hij weer met hetzelfde gebrabbel naar voren net alsof niemand hem heeft gehoord en hij het weer herhaalt. Af en toe hoor ik Femmy weer die “Geile Gerritje ” herhaalt en dan lachen al die stoere NZ landers zich weer een ongeluk.
Zo langzamerhand druipt iedereen met enkele tussenpozen weer af en wij maken ook aanstalten om de kooi weer op te zoeken. Morgen gaan we richting Rotorua en onderweg bezoeken we het Hot Water Beach en de Cathedral Cove. Het zal een lange dag worden, iets spannends en een flink stuk rijden.
Tot morgen allemaal. Leve het internet, als het er is?

Veel liefs van ons en allemaal bedankt voor de vele aardige verjaardags wensen, mijn verjaardig wordt daardoor toch nog bijzonder.
Groetjes Femmy en Cees

• 03 Februari 2015 - 09:06

Judith:

Hai lieve mensjes! nog van harte gefeliciteerd cees!
    Leuk om jullie verhalen te lezen.... Liefs van ray en juud

• 03 Februari 2015 - 11:07

Marianne:

Cees nog hartelijk gefeliciteerd en jullie maken veel mee zeg, geweldig en lachen hoor met geile geertje ha ha ha
    Groetjes

• 03 Februari 2015 - 12:22

Anja Van Der Walle:

Hallo Cees en Femmy,

Cees van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wist je geboorte datum niet vandaar dat ik nu te laat ben. Jullie maken een leuke tocht en wij volgen jullie verhalen op de voet.
    Veel plezier nog.
    Anja en Hans

• 03 Februari 2015 - 15:12

Roelof En Marrie:

nog van hrte met je verjaardag en wat een leuke verhalen hier in spanje alles ok

• 03 Februari 2015 - 15:16

Marianne:

71?
    Ga je niet menen!
    Van harte, blijf ons vermaken met jullie verhalen en belevenissen. We lezen ze graag!

• 03 Februari 2015 - 16:26

Elly Van De Vondervoort Van Der Walle:

nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. zo te lezen is het een geslaagde dag geweest.
    wij genieten in Eersel met jullie avonturen mee.
    groetjes tos en Elly

• 03 Februari 2015 - 17:15

Roelie:

Hallo Cees en Femmie,
    Wat geweldig wat jullie allemaal beleven en wat een mooie verslagen van Cees .Het voelt een beetje of ben je mee op reis .Jullie zien zien zo natuurlijk heel veel van het land met de camper .Ik zie al weer reikhalzend uit naar het volgende avontuur .Veel plezier nog en groetjes uit Heerenveen .

• 03 Februari 2015 - 21:23

Trijnie:

sorry een beetje te laat ,,,maar alsnog gefeliciteerd met je een en zevenste verjaardag
    ik geniet erg van jullie verslagen,,je kunt het mooi brengen Cees,
    het gaat prima zo , kunnen we nog eens lachen,,
    wens jullie het allerbeste en veel reis plezier
    gr Bart en Trijnie

• 04 Februari 2015 - 08:40

Gea:

Hoi lieve Cees en Femmy,
    Nog van harte gefeliciteerd!
    Have fun daar!
    Gea

• 04 Februari 2015 - 21:40

Anita:

hallo Cees & Femmy,
    Cees van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wens jullie nog veel reis plezier toe.
    groetjes Anita

• 04 Februari 2015 - 23:25

Siska :

Hallo luitjes !!

Wat weer een leuke en smakelijke verhalen geweldig