reisverslag 35 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 35 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 35

Door: cees

10 Maart 2015 | Australië, Hervey Bay

Reisverslag 35 9 maart 2015

We hebben Hervey Bay niet allemaal gezien maar er is een mooi strand waar je ver de zee in kunt lopen omdat het zeer langzaam dieper wordt, het was een mooie wandeling deels door en langs een soort duingebied . De Esplanada verraadt een Spaanse achtergrond denk ik maar daar zijn we niets over te weten gekomen.
We werden er op attent gemaakt ons beter tegen de zon te beschermen en daarom hebben wij ook omdat we het leuk vinden allebei een Aussie hoed gekocht en Femmy ook nog een factor 400 UV zonnebril. Ook voor 50+ zonnebrand hebben we gezorgd ; de UV straling is hier nogal hoog vanwege een dunne of ontbrekende Ozonlaag die de uv-straling absorbeert.
We vinden allebei onze hoed leuk staan en dat is natuurlijk ook de bedoeling, lekker stoer en tegen Femmy zeg ik dan: MacLeoad doughter?
We hebben voor twee dagen eten gekocht maar het heerlijke gebraden kippetje was op bij de eerste de beste maaltijd en dus kon Femmy haar favoriete T-bone steak met porterhouse uitzoeken uit de heerlijke steaks die hier voor het uitkiezen liggen voor een klein prijsje vergeleken bij ons.
Femmy heeft gesmuld en ze bewaart altijd het lekkerste stuk als laatste hapje.
Yam, Yam!!
Het hostel is echt vriendelijk en mooi en we hebben al twee dagen een complete keuken en unit voor ons zelf.
Vandaag is het wachten op de bus naar Airlie Beach en dat wordt wat zwaar want we zijn de hele nacht onderweg.
Gary brengt ons naar de transit om 18:00 hr zodat we daar nog kunnen eten en om 10 voor negen kunnen vertrekken.
De hele nacht in de bus is geen pretje maar ja je moet wel als je verder wilt trekken en weer wat anders wilt zien.
Morgen zijn we dus gebroken en verwachten een niet al te best hostel. We zien wel.

Allemaal een knuffel van ons en tot de volgende keer.

Cees en Femmy…….Doei