reisverslag 38 - Reisverslag uit Cairns, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu reisverslag 38 - Reisverslag uit Cairns, Australië van ceesenfemmydownunder - WaarBenJij.nu

reisverslag 38

Door: cees

18 Maart 2015 | Australië, Cairns

Reisverslag 36 12 maart 2015
De hele nacht in een bus valt niet mee, ik kamp met wagenziekte en krijg gelukkig in de bus ook weer een plaatsje voorin. Alleen het zonnescherm in de bus ligt in de weg om een vrij zicht te krijgen over de weg zodat ik minder gauw wagenziek wordt. De hele nacht geen last gehad, en we hebben allebei kleine slaapjes gedaan.
Onderweg stoppen we niet al te veel omdat ook deze bus anderhalf uur vertraging had.
We komen rond tienen aan en wij staan daar met onze backpacks , we worden niet opgehaald hier en ook niet gebracht dus dat wordt sjouwen met onze backpacks. We moeten ongeveer 15 minuten lopen en met die hitte al vroeg in de morgen valt dat niet mee. Femmy gedraagt zich kranig en ik neem mijn petje voor haar af, zonder mopperen met zichtbare inspanning komen we bij Magnums aan waar we onze bagage in de luggageroom kunnen droppen en wachten op inchecken.
Het ziet er erg leuk uit en ook erg druk want deze accommodatie is erg in trek bij de reizigers.
Als we ingecheckt zijn en naar onze private cabin gaan lopen we door een klein oerwoud en tussen al die begroeiing liggen 6 grote units waarvan wij er een beneden hebben. Na onze “luxe” kamer in Hervey bay is deze wat minder maar hier zullen we ons best redden, alles is er airco, een koelkast en een ventilator boven het bed die onze hete nachten moeten verkoelen.
We halen de nodige boodschappen en kopen gelijk een koeltas die we in de gemeenschappelijke keuken kunnen opbergen met onze naam erop zodat we uit al die tassen snel de onze kunnen vinden.
We hebben sinds Hervey Bay de wetenschap dat als we boodschappen doen bij WoolWorth we bij de naast gelegen drankhandel lekkere biertjes kunnen kopen van 17 voor 10 dollar de sixpack. Scoren!
Bier heb je echt nodig om de hitte wat tegen te gaan, flauwe kul eigenlijk het smaakt gewoon heerlijk bij deze vochtige warmte.
Airlie Beach ligt aan een mooie baai met een grote jachthaven waar vele dure jachten voor anker zijn gegaan. En waarvandaan vele tochten starten met mooie oude zeiljachten waar je zelfs ’s-Nachts kunt verblijven en ze gaan voor anker bij Heaven Beach en dat zegt al genoeg over deze plaats.
Het is een soort atol met super wit zand en kraakhelder water waar je kunt snorkelen en op de plaatjes ziet het er ook hemels uit, we zijn daar niet geweest , we hebben wel meer zulke stranden gezien in Thailand en Malaysia en het is mij geen 250 AUD waard om daar naar toe te gaan.
Vlak voor onze plek ligt een lagune waar je heerlijk op het strand kunt liggenen daar gaan we in badkleding naar toe, misschien gaat Femmy ook het water in als er geen enge beestjes zijn.
Langs deze plaats loopt ook een mooie wandelroute langs de kust met steigers langs de rotsen en een mooi uitzicht over de baai waar vele schepen vlak voor de kust voor anker zijn gegaan om Airlie Beach te bezoeken.
We hebben hier weer internet verbinding die redelijk is en daar zitten we nu onze mail en berichten te bekijken, terwijl we intussen met een Canadees echtpaar, Judy en Rick, zitten te praten die afgelopen avond bij ons op bezoek waren na uitnodiging van Femmy, You can drink your wine also here. Het was gezellig kletsen en het werd laat en ook tijd om naar bed te gaan want Judy viel bijna in slaap.
’S-Avonds is hier live muziek en de artiesten slapen ook hier in de cabins. Het is dan gezellig druk en het biertje smaakt dan beter.
We maken ’s-Avonds in de gemeenschappelijke keuken een lekkere T-bone klaar met boontjes en een stelletje Nederlandse jongeren kijken ernaar en eten met een beetje tegenzin hun noedels op en vragen ons of het wel goed is, ik zeg kun je best eten, Femmy ik zou het niet doen!
Ze eten het op , hebben niet anders, want er moet ook nog wat geld over zijn om een biertje te kopen.
Komt een ander stel met een pan eten aan dat over is en dat eten ze ook op. Een wordt hier niet echt weggegooid er zijn altijd hongerige Backpackers die niet alles bij zich hebben en best wat van een ander willen eten of gebruiken elkaars zout ,peper, boter of olie om te koken, en dat geeft een beetje een grote familie gevoel, ook bij elkaar aan tafel schuiven is hier gewoon.
Hier in dit oerwoud lopen een soort wilde kalkoenen rond met jongen, en ze kunnen zelfs de boom in vliegen om elkaar te belagen en om hun territorium te verdedigen.
We moeten ons wel steeds inspuiten met Bushman om de muggen en andere steekbeesten uit onze buurt te houden, maar een klein onbespoten plekje is al voldoende om ons te grazen te nemen, en dat is niet lekker, het blijft maar jeuken, dagen lang. Op mijn wangen aan twee kanten! Rot beesten!
Ja , daar spuit ik natuurlijk niet!
Vanmorgen lekker laat op, na laat naar bed, en samen ontbeten in de keuken.
Wat brengt ons de volgende dag?
Tot de volgende keer,

Cees en Femmy

• 21 Maart 2015 - 10:43

Aafke:

hallo lieve mensen
    even een berichtje van ons
    we zijn afgelopen woensdag thuis gekomen na een terugreis met wat kleine hindernissen
    zoals campings die onverwachts toch dicht waren en camping boven op een berg die er echt niet was waardoor we een nacht naast een prachtige begraafplaats hebben geslapen.
    ben zelf wakker gebleven want moest zorgen dat we met de 2 accu voldoende zuurstof konden maken zodat Enne wel kon slapen
    we hebben het tot de volgende morgen gered door elk uur de zuurstof 15 min. uit te zetten
    verder gaat alles hier zn gangetje
    het is wel gek hoor om nu weer in een huis te wonen want we hebben dat sinds mei vorig jaar niet meer gedaan
    hebben de eerste week van juni hier een schuurfeestje i.v..m.mijn 70 ste verjaardag en jullie zijn natuurlijk ook welkom
    hopen dat jullie het nog erg leuk hebben en blijf genieten !!!!
    dikke knuffels van ons en dank voor de verhalen xxxxxxx

• 29 Maart 2015 - 10:59

Martin En Jeannette:

Hallo Femmy en Cees,

We volgen jullie reis en vragen ons nu af waar jullie zijn ?
    Sinds reisverslag 38 niets meer gezien ???

Fijne reis verder, jullie genieten er goed van hebben we gezien.

lieve groet,

Martin en Jeannette